Saturday, April 28, 2018

Kisah Anak Dan Bapak Part (4) - Ada Orang Buat Salah

hari ni aku bangun awal
nak kena masak utk ayah
malam tadi ayah request nak mkn ikan kembong masak lemak dgn timun

sambil dok bertung tang kt dapur pi mengintai ayah dalam bilik
ooo...tengah siap siap nak kuar berjogging
dah dua hari dia xjogging..
aku mengapai box ubat ubatan

"Ayah...kita check Gula Ya"
ayah duduk mengadapku. dihulurkan jari utk dicucuk
"Hmmm...8.2 ni..tinggi ni"
"Ayah makan apa?"
"eh mana la saya tahu ayah makan apa...saya masak mmg dh healthy"
Aku termenung...aku salah masak ke ni..kenapa gula naik...macam ada yang xkena je

aku biar ayah keluar joging.
usai masak ak bersiap siap utk pergi kerja.
hari ni bertugas di site...banyak lagi hendak diperiksa
selang sejam kemudian..ayah balik. hari ni 3 round dia joging.

"Ayah..kita check Gula lagi ya"
ayah menurut. muka dah takut tu
"hmmm tinggi ni...11. ayah breakfast mkn roti berapa keping"
"ayah minum susu segelas dgn tiga keping roti je"

Bia Betul ni...takkan naik mendadak macam ni
aku memandang ayah dengan pandangan yang mencurigakan

"Ayah ada buat salah eh"
Ayah memandang aku tersenyum " ehehe ayah dua hari ni lebih makan nasi...tiga senduk. tu sb kot gula ayah naik"
Jemm..ayah oh ayah. " Ala...ayah saja nak test..kalau makan nasi lebih nk tengok naik byk tak"
"Ayah...nasi tu kanji..sumber Glukosa..kalau makn lebih gula naik laaa"
"yelaa...hari ni ayah makn mcm biasa balik..mkn syur sparuh nasi sesuku"
si anak ni punya la dok pikr..aku salah masuk bahan ke dalam masakan..rupa rupayaaa ada orang wat salah dalam diam. Salah menderhaka sb selera sambal ikan bilis dan sambal tumis terung ceweng. saya Tak bersalah ðŸ˜«ðŸ˜«ðŸ˜«

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...