Friday, February 19, 2016

Tentang Aku Part 10 : Ayah Dan Basikal Baru

perbezaan Balik kampung kali sempena CNY holiday
cukup terasa...tidak seperti bulan bulan yang lalu
sebab cuti ni dapat sambut birthday ayah (02.02.1951) dan birthday adik (08.02.1992)..walau pun dah lewat..still celebrate jugak..
xde la sampai buat candle light dinner
sekadar majlis doa kesyukuran untuk mereka berdua

percutiaan kali ini bersama keluarga dikampung cukup bermakna buat wada..
sampai ke hari ini..bibir ini sentiasa melakar senyuman
sudah lama wada nantikan kebahagiaan ini menjelma
20 tahun..tempoh yang agak lama bagi sebuah penantian
hubungan mak dan ayah kembali mesra
seoalh olah cinta baru berputik antara mereka..
ayah xhabis habis mengusik, memuji kejelitaan mak
mak pulak tersipu sipu malu..
Ya Allah...aku bersyukur di atas nikmat kebahagiaan yang kau berikan kepada kedua ibu bapaku..tersenyum sendirian melihat telatah kedua ibu dan ayah ku.. yang xjemu jemu berbalas cinta..betul kata orang...makin berusia makin romantik gitteww...haaa..
**seriusly...wada jeles..!!mak ayah ni bikin panas je..ni nak kawin jugak ni ... :p

tengah lepak lepak gurau senda dengan mereka
ayah bersuara "..tiap tiap tahun ayah asyik dapat hadiah dompet, tali pinggang gn jubah..boring lahhh"

wada say " habis ayah nak hadiah ap...ayah cakap je nak ap..wada belikan "

"ayah nak basikal. ayah nak jogging ayah xlarat nak berlari..kalau ada basikal larat cikit ayah nak exercise"

gulp...hehe..demi ayah..anytime jaa

esok harinya, wada bawak parents gn adik pi jalan jalan makan angin kat lumut. smbil ziarah keluarga abah ( adik ayah no 2) kt setiawan..suka tengok mak ayah jalan pimpin tangan..lagak gaya mcm pasangan muda baru bercinta..ececeh...adik wada pulak xhabis habis menyakat mak dan ayah..yelaaa, dh lama sangat wada gn adik nak tengok mak ayah mesra cm tu..lumrah alam rumahtangga.
ada pasang surut nya...tp berkat kesabaran mereka..mereka bahagia smpai skrg disamping anak anak yg comel dan penyayang mcm wada (hihi..perasan jap )
tengah syiok layan pemandangan..ayah mencelah
"wada..cepat la amik gmbar mak gn ayah ni..."

erk...betul ke ni...bukn mak ayh xsuke mik gmbr berdua ke

hmm..layankan jelaaa


cakk...comel x mak ayah wada..hii
hi..tengok ayah..bukan main romantik lagi pandang mak..
mak tu bukan ap..dah penat melayan manja ayah hari hari..haha


kesian mak...penat layan karenah ayah dan anak dara dia yang kuat selfie..

alahai...indahnya bila melihat kebahagiaan yg terpancar di wajah mereka..serius..wada happy sangat sangat..

so untuk tambahkan lagi rasa gembira ni...wada belikan basikah untuk ayah...of kos lah ayah paling happy bila dapat basikal baru..

sampai je rumah..ayah terus bising bising
" kenapa xkuar kan basikal baru Ayah..ayah nak test naik"

adeh..jam pkul 10 mlm dah ni ayah oiii
esok laaa kakak pi isi angin tayar..barulah ayah boleh naik

ayah merajuk.
alahaiiii..awat la ayah mcm ni

keesokan pagi..wada bangun seawal pagi...wada pi kacau ayah tido...ayah, jom lah kua pekan. mula ayah xmau. majuk lagi la tu..lepas wada usik2 dia..terus dia bangun dan bersiap. sama juga ng mak. last hang out dgn dua kesayangan wada sebelum wada bertolak balik mlm jp lg...
jalan jalan sekitar pasar tani..makan kuew teow kerang pak ucop..beli keperluan tuk mak ayah...last check point. petronas!!.. isi tayar basikal la...nt ayah majuk lagi (-_-)'

smpai je umah...xsempat wada nak salin baju..ayah dh suruh kuarkn basikal..alahai ayah ni
cute sangat la excited nye..

dah siap pasang..bukan main suka ayah dapat naik basikal..hahaha...ayah ooo ayahh...so comel

dah lama xnaik basikal..melelong je ayah kayuh basikal..hehe

ini lah ayah dan basikal baru nya
gelak tawa dan senyuman nya..
masih terbayang di mata

selamat hari jadi ayah..
semoga ayah dipanjangkan umor
sebab banyak lagi kakak belum tunaikn hajat kakak tuk bahagiakan ayah
semoga ayah sihat sentiasa, kuat fizikal dan sentiasa ceria disamping isteri dan anak anak yg tercinta

you are my everything
you are my sweet heart
you are my hero
i love you so much...

bia halangan yang datang menyinggah
selagi kakak mampu, selagi kakak masih bernafas
kakak akan sedaya upaya bahagia kan ayah dan mak
 terima kasih sebab jadi ibu dan ayah yang terbaik buat kakak

kakak sayang mak dan ayah sangat2!!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...