Monday, March 14, 2011

Gadis V. pereMpuaN...Yg maNa PilihaN mu??

aku busan sebenarnya..nak stdy mood xmuncul2 lg...tetiba lak pg ni nak berjiwang karat...kikiki

korng baca lah hasil karya aku yg xseberapa ni...wawawawa

cinta seorang gadis bukanLah ibaraT bonekayang maNa boley diguna pabila perludan dibuang pabila ia tidak lg manfaat buat seorang lelaki

tp cinta perempuan adlh boneka...yang boley diletak ke mana2 sahaja...

cinta seorang gadis bukanlah ibarat buah caturyg mana boley di tolak ke sana sini...

tp cinta seorang perempuan adlh ibrat buah catur...kerna mereka suka diri mereka di tolak ke sana sini..

cinta seorang gadis bukanlah sebiji bola sepak mahupun bola futsal...kerana cinta mereka terlalu mahal..xboley dipass kepada orang lainkerna kesetiaan cinta mereka hanyalah milik seorang lelaki sahaja..

tp cinta seorang perempuan mmg diibaratkan sebiji bolakerana mereka suka diri mereka bertukar ganti dgn pelbagai lelakibg mereka...lg byk lelaki dlm hidup mereka...lg bertmbh "hot" lah diri mereka

cinta seorang gadis ibarat sebutir mutiara agung di lubuk lautan..sukar ditemui...dan sukar dicari ganti...

namun cinta seorang perempuan ibarat sebutir pasir di tepianbila2 masa sahaja boley ditemui...

cinta seorang gadis berlandaskn keikhlasancintanya xmengira siapakh orang yg dicintainyadan cintanya sentiasa menerima kelemahan & keburukan pasangannyacinta seorang gadis terlalu murni & suci...sesuci embun pg...sejernih air terjun yg setia jatuh pd batu hampar nan satukasih sygnya xpernah luntur...mlh semakin lama ia jatuh di batuh hamparsemakin dalam cintanya pd kekasihnya....tp....lelaki selalu alpa dgn cinta si gadis...kerna terlalu mengejar kecantikan dunia...cinta si gadis kian dilupai....semakin lama semakin ia di sakiti...akhirnya cinta si gadis itu hanyut di bawa arus sungai yg deras..dan xmungkin akan berpatah balik pabila ia pergi...

tp cinta perempuan berlandaskan kemewahan dunia..apa sahaja yg diinginkan pasti mereka akn berusaha ke arah itumereka xkisah dilabelkn sbg "pisau cukur"kerna bg mereka wang adlh segala galanya...dan lelaki adlh pemuas nafsu mereka...cinta mereka berlandaskan kepalsuan...bg mereka tiada apa yg lebih penting dlm hbgn cinta melainkan wang & nafsucinta seorang perempuan seperti cinta kain baju..boley disalin bila2 masa...dan ianya tidak sesetia cinta si gadiscinta mereka seperti sewage yg melalui pipe2 di dalam tanah...kerap bertukar manhole...dan mengalir ke arah mana yg mereka sukar...

begitula perbezaan antara cinta si gadis dan cinta si perempuan..Malangnya....dunia sekrg lebih mengagungkan cinta perempuan dr cinta si gadis....lebih mengejar cinta si perempuan sb bg mereka...perempuan boley diusung ke sana sini...boleh dipegang , di sentuh dan di raba2 merata tempat...dan pling best cinta perempuan mmg umph!!...jelas terasa puasnya!!...masYaAllah....!!dunia2...mengapa api neraKa yg kau kejar...sedaNgkn kunci syurga jelas2 ada di depan mu....

cinta si gadis berlandaskan hukum syara'xmudah disentuh diraba sesuka hati...cinta mereka terlalu suci...sekali ia bertasbih di dlm hati...hanya pdnya dia setia...namun kecintaan mereka tidak melebihi cinta mereka pd yg Esa..kerna dGn cinta pd Ilahi...mka terbentukla cinta Yg suci wat insan yg mereka sayangi...dan mereka adlh diantara kunci2 pintu syurga buat kaum adam...masyaAllah.....

dan aku mahu tergolong di antara cinta si gadis...aku menyayangi dirimu...kerana kita dipertemukan kerana DiadaN keraNa Dia...aku menyayangi dan meNyintaimu..sungguhpun dirimu selalu menyakiti ku....aku xepeduli...kerana ku terima dirimu seadanya....bg ku cinta yang suci mmg menyakitkantp kesakitan itu akan hilang pabila dirimu membals blik cinta yg ku hulurkn padamu...dan semua kesakitan akan sembuh pabila dirimu menyatakn cintamu hanya untukku.....cinta tanpa kesakitan buknlah cinta yg suci...cinta yg suci sering disakiti...kerana tanpa disakit..kita tidak akan matang..tidak akan tahu erti penghargaan sebuah cintapercayalah wahai sayangku..cintaku terlalu murni buatmu..dan aku bersyukur kita dipertemukan olehNya...sesungguhnya hidup mati ku bersamaMu kerana Lillahita'ala......

manusia...mcm2 kn...alangkah bgus nye lau cinta manusia terhadap yg Esa seperti cinta si gadis tu...

huhuu..tp percaya la...dunia skunk mana nk nengok dh cinta mereka Kt Tuhan...

cinta dunia jer yg dikejar...bila dah sakit...haaaa...bru nak ingt tuhan....

mmg la semyg 5 waktu sehari semalm...tp tingkah laku jer smyg fikiran melayang ntah ke mana

bak kata lecturer aku..IR zaifudding..."siap boleh wat draft 2 asgmnt lg masa time solat"...hahaha...nk tau betol ke x kome tanya la diri kome...aku mls nk ulas lebey...sb aku pun sama cm korg jugak...wawawaa

ish ni dh lari tajuk ni....so...drpd karya yg aku wat...yg mana satu pilihan korg...wat kaum hawa.."adakah kome nk jd si gadis ataupun perempuan??"...yg lelaki..."antara gadis N perempuan...yg mana saTu pilihan Kome tuk wat Bini"??

pandai2 lah kome memilih yer...hehe..tp satu je pesanan aku...lau dh dpt yg molek tu...jg la elok2 smementara die setia gn kome...gadis yg baik akan melahirkan zuriat yg baik...tp lau perempuan??..korg phm2 la sdri...tp lau rasa iman kome kuat better pilih la si perempuan tu...bimbing mereka ke jalan yg asal...tol x...xkn la sume nk boikot perempuan kn....huhuuh

haaa...yg kaum hawa lak...lau rasa diri kome tu gadis...kekalknlah tiltle tu yer...xperlu berubah kerana seorang lelaki

dan lau rasa diri tu perempuan...haa...xreti2 nak bertobat??hahahhahahaha...

adesh...dh mepek dh...pape pun masing2 ader pendpt sdir kn....so mintak maap ler kot2 ader yg terasa yer..

xtuju kt sape2 pun note ni...aku menulis berdasar permerhatianku....lain orang lain pendapatnye kn..so up to u la nak decide yg mana satu....lalalalallalalalallala...adios!!!

Friday, February 25, 2011

sTudenT sKRg dh xsaMA cm sTUdenT duLu...

hallo...hallo..hallooooooo
tweet..tweet!!
wahahahhaa..aku kembali dgn one new story..ngeh3
.hari ni aKU naK updaTe saTU storY morY ttg daK sekolah Yg terlaMPau..
haaa..korg jgn ler pikir bukn2..
mksUD terlaMpau disINi iaLah..bile baHasa mereKa terlaLU caNTIk sGT bile berKOmunikasI
dgn oraNG yg lg TUa dr mereKA....
MMg caNTek sGT lah..kaLah RaTU dunIa..
haIsh..pe naK jd la...
*
*

tgOk ler dak2 sKUNk..xpadan ng dak sekolah dh pandai main tunjuk2 jari
haaa..tu lum aku post pic yg luch2 lg tu
haih..heran aku......mana pi la tatasusila bdak2 skrg
lau mcm ni perangai diorg..mcm mana nak memipin dunia akan datang
dan mcm mana kite nak perbaykn ummah yg tinggi nilai budi pekertinyer

ade sb kenapa aku cerita pasal daK sKOlah
*
*
*
HAH..naK tau nape..
riNI akU tegur ler soraNG dak sek ni...die nye aTTitude tersGT lah baIK
daH ler merosaKn bahasa IBunda..baHasa asINg lg lar...
so niaT nye naK tegur ler GraMMar die..sekaLI dpT pGkat sHItt..
pe jadah la bdaK2 sKUNk..
paNtang ditegur..asYIk nk memAki oraNG xtentU pasaL
xde lNgsuNG rasa HormaT dLM diri TU
laU org laIN mmG aKU xMIk kesaH
sB mInaH tu aweK adIk aK ler waT aKU hanGIn saTU bdn
cM ne nyer peraNGai..laYak ke KO naK jd adIK iPar aKU...
HUh..xseNOnoh betOl...laU before kaweN xreTI nak berBudi baHasa
dh kawen NT lg terbaIIkk la baHasa Tu..
ni la mak baPak sKUNk..terlaLU maNje KN aNk
smPai tegur cKIt pun dpT pGkt sHItt..
maNa la daK2 skUNk ni byk Yg rosaKK..
waT adIk kU peJal..huh...renTIknla gn MInaH tu..
xsesUai lGsUNg..hurmmm

erti kaTa laIN..daK2 sKOlaH skUNk mmG kuaNG haJR...!!!!!!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...